Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, araç muayene istasyonlarının faaliyetlerine ilişkin yaptırımlarda değişikliğe gitti. Resmî Gazete'de yayımlanan yeni düzenlemeyle, işletme koşullarına ve belirlenen yükümlülüklere aykırı davranan istasyonlara uygulanacak idari para cezaları yeniden belirlendi. Yönetmelik değişikliği yürürlüğe girerken farklı ihlal türleri için uygulanacak ceza tutarları da netleşti.
ARAÇ MUAYENE İSTASYONLARINA YENİ CEZALAR GELDİ
Bakanlık tarafından hazırlanan Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik'te Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile yetkilendirilmiş istasyonların uyması gereken kurallara ilişkin yaptırımlar güncellendi. İşletme belgesi bulunan araç muayene istasyonlarının belirli yükümlülükleri ihlal etmesi halinde uygulanacak idari para cezaları, aykırılığın niteliğine göre değişecek.
HANGİ İHLALE NE KADAR CEZA UYGULANACAK?
Yeni düzenlemeye göre araç muayene istasyonu işletmelerine uygulanacak cezalar şöyle:
| İhlal türü | İdari para cezası |
|---|---|
| İşletme şartlarına aykırılık | 17.376 TL |
| Personel ve personelde aranan niteliklere ilişkin ihlaller | 43.447 TL |
| Denetim ve sözleşmelerin feshiyle ilgili ihlaller | 100.000 TL |
Belirlenen tutarlar, ilgili yükümlülüklere aykırı hareket eden istasyon işletmeleri için geçerli olacak.
BAZI YÜKÜMLÜLÜKLER İDARİ ŞART SAYILACAK
Yönetmelikte yapılan değişiklik kapsamında bazı yükümlülüklerin hukuki niteliği de yeniden belirlendi. Buna göre yönetmelikte yer alan belirli yükümlülükler, uygulamada "idari şart" olarak değerlendirilecek.
DEMİRYOLU EMNİYETİNDE CEZALAR 411 BİN LİRAYI AŞTI
Araç muayene istasyonlarının yanı sıra demiryolu emniyetine ilişkin yaptırımlarda da değişiklik yapıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının hazırladığı Demiryolu Emniyet Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile denetimlerde tespit edilen aykırılıklara yönelik para cezaları artırıldı. Daha önce 25 bin lira olan idari para cezası, yeni düzenlemeyle 411 bin 506 liraya yükseltildi. Her iki düzenleme de Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.