Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, İran’a yönelik dikkat çeken bir açıklamada bulundu. Bennett, başbakanlığı döneminde İran’daki protestocuların internet erişimini sürdürebilmesi için ülkeye kaçak yollarla on binlerce Starlink uydu alıcısı soktuklarını belirtti.
BENNETT’TEN STARLINK AÇIKLAMASI
Yahudi Haber Sendikası’nın Uluslararası Politika Zirvesi’nde konuşan Bennett, 2021-2022 yıllarındaki başbakanlığı dönemine ilişkin bilgi verdi. Bennett, İran’da internet erişimi ve sosyal medya platformlarının açık kalması için çok sayıda Starlink uydu alıcısı satın aldıklarını söyledi.
NETANYAHU HÜKÜMETİNİ HEDEF ALDI
Bennett, mevcut İsrail hükümetini de eleştirerek, "Maalesef mevcut basiretsiz İsrail hükümeti bu çalışmayı durdurdu. Protestolar patlak verdiğinde ise bu altyapı orada hazır değildi." ifadelerini kullandı.
STARLINK UYDU İNTERNET SİSTEMİ NEDİR?
Starlink, Elon Musk’ın şirketi SpaceX tarafından geliştirilen uydu tabanlı internet sistemi olarak biliniyor. Sistem, özellikle internet erişiminin sınırlı olduğu bölgelerde yüksek hızlı geniş bant bağlantı sağlamayı amaçlıyor.