Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

Mükellefler dikkat: e-Tebligat için son tarih açıklandı

e-Tebligat sistemine kimler dahil olacak, son başvuru tarihi ne zaman? Yeni düzenlemeye göre bazı mükelleflerin 30 Kasım’a kadar sisteme girmesi gerekiyor.

EKONOMİ 11.10.2026 09:29 Güncelleme: 11.10.2026 11:15 Sibel Eyüpoğlu Okuma Süresi: 2 dk
Mükellefler dikkat: e-Tebligat için son tarih açıklandı
Paylaş:
N

Hazine ve Maliye Bakanlığının Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Düzenlemeyle elektronik tebligat sistemine dahil olacak mükellefler, başvuru süreleri ve sistemden çıkış koşulları yeniden belirlendi.

E-TEBLİGAT SİSTEMİNE KİMLER DAHİL OLACAK?

Yeni düzenlemeye göre kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri e-Tebligat sistemine dahil olacak. Ayrıca kolektif şirketler, adi komandit şirketler ile ÖTV Kanunu’na ekli (II) sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği bulunmayan teşekküller de kapsamda yer alıyor.

SON TARİH 30 KASIM

11 Ekim’den önce e-Tebligat sistemine dahil olması gerektiği halde henüz başvuru yapmayan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım’a kadar sisteme dahil olması gerekiyor. Bu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve e-Tebligat kullanması zorunlu olanların ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde başvuru yapması gerekecek.

BAŞVURU NASIL YAPILACAK?

Mükellefler e-Tebligat başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapabilecek. Başvurular ayrıca uygun “Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi” ile ilgili vergi dairesine de yapılabilecek. 1 Temmuz’dan önce sisteme dahil olanlar ise yeni bir başvuru yapmadan mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edecek.

E-TEBLİGATLAR NEREDEN GÖRÜLECEK?

Elektronik imza ile imzalanan tebligatlar, e-Tebligat sistemi üzerinden muhataplarına ulaştırılacak. Mükellefler kendilerine gönderilen tebligatlara Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek. Elektronik imzalı tebliğ evrakı, sisteme ulaştığı tarihi izleyen 5’inci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak.

SMS VE E-POSTA BİLDİRİMİ YAPILABİLECEK

Mükellefler, kendilerine e-Tebligat gönderildiğinde kısa mesaj veya e-posta ile bilgilendirme yapılmasını talep edebilecek. Ancak SMS veya e-posta bildiriminin herhangi bir nedenle ulaştırılamaması, e-Tebligatın geçerliliğini ve tebliğ süresini etkilemeyecek.

65 YAŞ ÜSTÜ İÇİN ÇIKIŞ İMKANI

Tebliğle sistemden çıkış şartları da belirlendi. Tüzel kişilerin sicil kayıtlarının silinmesi, gerçek kişilerin ölümü veya gaipliğine karar verilmesi gibi durumlarda sistemden çıkış yapılabilecek. Ayrıca 65 yaşını dolduran kişiler, sisteme dahil olmayı zorunlu kılan başka bir durum bulunmaması halinde başvuru yaparak e-Tebligat sisteminden çıkabilecek. Kısıtlılık, ceza infaz kurumuna girme veya askerlik hizmeti gibi nedenlerle sistemi kullanamayanlar için de geçici çıkış hükümleri uygulanacak.

ŞİFRE GÜVENLİĞİNE DİKKAT

Sistemi kullanan mükelleflerin bildirimlerini süresinde, eksiksiz ve doğru şekilde yapması, bilgilerindeki değişiklikleri vergi dairesine bildirmesi ve kullanıcı kodu ile şifrelerini koruması gerekiyor. Şifrenin veya kullanıcı bilgilerinin üçüncü kişilerin eline geçtiğinin anlaşılması halinde durumun derhal ilgili vergi dairesine bildirilmesi gerekiyor. Yükümlülüklere uymayanlar hakkında ilgili mevzuattaki ceza hükümleri uygulanacak.

HABER BİLGİSİ
Kaynak: AA
Yorumlar
0 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.
Yıkamacılar suç örgütü kimdir? 102 gözaltı sonrası 73 kişi tutuklandı
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yıkamacılar suç örgütü kimdir? 102 gözaltı sonrası 73 kişi tutuklandı
WhatsApp
İhbar Hattı