Bakanlıktan yapılan açıklamada, daha önce 1 Temmuz 2026'da yürürlüğe girmesi planlanan Güvenli Ödeme Sistemi'nin, yönetmelikle verilen yetki kapsamında üç ay ertelendiği bildirildi. Böylece sistemin zorunlu kullanım tarihi 1 Ekim 2026 olarak güncellendi.
AMAÇ DOLANDIRICILIĞI VE SAHTECİLİĞİ ÖNLEMEK
Güvenli Ödeme Sistemi ile taşınmaz alım satımlarında tarafların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik risklerinden korunması hedefleniyor. Ayrıca ödeme süreçlerinin daha güvenli hale getirilmesi ve kayıt dışılığın azaltılması da uygulamanın temel amaçları arasında yer alıyor.
ÖDEME VE TAPU DEVİR İŞLEMİ EŞ ZAMANLI OLACAK
Düzenlemeye göre taşınmaz satışlarında ödemenin nakit, havale ya da elektronik fon transferi (EFT) ile yapılması halinde satış bedeli, tapu devriyle aynı anda Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden aktarılacak. Böylece hem ödeme hem de mülkiyet devri eş zamanlı gerçekleştirilecek.
TEKNİK ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Ticaret Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların sistemin sorunsuz şekilde hayata geçirilmesi için teknik çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti. Açıklamada, tüm entegrasyon süreçlerinin tamamlanabilmesi amacıyla erteleme kararının alındığı ifade edildi.