Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile Londra temasları kapsamında bir araya geldi. Görüşmede, iklim değişikliğiyle mücadele, gelişmekte olan ülkeler için adil enerji dönüşümü ve sürdürülebilirlik alanında atılabilecek somut adımlar ele alındı.
LONDRA’DA ENERJİ VE İKLİM GÖRÜŞMESİ
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile Londra’da verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Bayraktar, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya platformundan yaptığı paylaşımda, görüşmeye Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’un da katıldığını belirtti.
ADİL ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ ELE ALINDI
Görüşmede, iklim değişikliğiyle ortak mücadele, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemi ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımlar değerlendirildi.
Bayraktar, Türkiye’nin enerji politikalarına ilişkin hedeflerini de BM Genel Sekreteri Guterres’e aktardıklarını belirtti.
2035 HEDEFİ VE YENİLENEBİLİR ENERJİ VURGUSU
Bayraktar, görüşmede “Enerjide Tam Bağımsız Türkiye” vizyonunu anlattıklarını belirterek, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaşılan seviyeye ve 2035 yılına kadar bu kapasitenin üç katına çıkarılması hedefine dikkat çekti.
Enerji verimliliğine yönelik yatırımların da görüşmede gündeme geldiğini kaydeden Bayraktar, Türkiye’nin enerji politikalarındaki vizyonunu detaylı şekilde paylaştıklarını bildirdi.
2053 NET SIFIR EMİSYON HEDEFİ
Türkiye’nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri doğrultusunda kararlılıkla hareket ettiğini vurgulayan Bayraktar, COP31 Dönem Başkanlığı vizyonuna da işaret etti.
Bayraktar, “Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.