ABD ile İran arasında ateşkesin ardından yeniden yükselen tansiyon, karşılıklı suçlamalar ve misilleme açıklamalarıyla yeni bir aşamaya ulaştı. İran, Körfez'deki ABD üslerini hedef aldığını öne sürerken, Washington'ın anlaşmayı ihlal ettiğini savundu. Bölgedeki gelişmeler, ateşkesin geleceğine ilişkin endişeleri artırdı.