Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

Dilovası faciasında ailelerden isyan: “Çocuklarımızı kömür olarak verdiler”

Dilovası’ndaki fabrika yangınında yakınlarını kaybeden aileler, Gebze’de adalet nöbetini sürdürdü.

GÜNDEM 28.06.2026 20:21 Nahibe Demirel 144 okuma Okuma Süresi: 2 dk
Dilovası faciasında ailelerden isyan: “Çocuklarımızı kömür olarak verdiler”
Paylaş:
N

Yangında yakınlarını kaybeden aileler, Gebze Kent Meydanı’ndaki Adalet Nöbeti’nde sorumluların tamamının yargılanmasını istedi. Aileler, yalnızca birkaç kişinin tutuklanmasının yeterli olmadığını belirterek, ihmali bulunan tüm kamu görevlilerinin hesap vermesi gerektiğini söyledi.

“ÇOCUKLARIMIZI KÖMÜR OLARAK VERDİLER”

Nöbette konuşan aileler, yangında yaşamını yitiren çocukların ve işçilerin kurtulma şansı bulamadığını savundu. Aileler, “Bile bile çocukları öldürdüler. Ateşin içine atarak bile bile öldürdüler çocuklarımızı.” sözleriyle tepkilerini dile getirdi.

Aileler, fabrikanın giriş ve çıkışının aynı noktada olduğunu, yangın çıkışı ve yangın merdiveni bulunmadığını öne sürerek, “Bir kurtuluş yolu olsaydı kurtulurlardı. Diri diri yaktılar. Çocuklarımız bir gelinlik giyemedi.” ifadelerini kullandı.

EMİNE BULUT: TÜM KAMU GÖREVLİLERİ YARGILANSIN

Faciada yaşamını yitiren Şengül Yılmaz’ın kız kardeşi Emine Bulut, göstermelik yargılama istemediklerini söyledi. Bulut, “Birkaç tutuklama, göstermelik yargılama istemiyoruz. Canlarımızın ölümünde sorumluluğu bulunan bütün kamu görevlilerinin yargılanmasını ve hak ettikleri cezayı almasını istiyoruz.” dedi.

Bulut, tüm sorumlular ceza alana kadar adalet nöbetini sürdüreceklerini belirtti.

ALTUN TAŞDEMİR: BURAYA ADALET ARAMAYA GELDİM

Yangında yaşamını yitiren Nisanur Taşdemir’in annesi Altun Taşdemir, nöbete adalet talebiyle katıldığını söyledi. Taşdemir, çocukların ölümü hak etmediğini belirterek, “Ben buraya adalet aramaya geldim. Çocuklarımız ateşin içinde yanarak can verdi.” ifadelerini kullandı.

Altun Taşdemir, yangında hayatını kaybedenlerin genç yaşta yaşamdan koparıldığını vurgulayarak, “Çocuklar gençti, hayatlarını yaşamak istiyordu. Çocuklarımızı öldürdüler, kara toprağa gömdüler.” dedi.

VEDAT TAŞDEMİR: ADALETİN PEŞİNİ BIRAKMAYACAĞIZ

Yakınlarını yangında kaybeden Vedat Taşdemir, ailesinden birden fazla kişiyi kaybettiğini belirterek adalet mücadelesini sürdüreceklerini söyledi. Taşdemir, “7 tane canım gitti. Bunları toprağın altına koydum. Burada tuttuğumuz adalet nöbetiyle sonuna kadar mücadele edeceğiz.” diye konuştu.

Taşdemir, suçlu olan herkesin ceza almasını istediklerini belirterek, “Adaletin peşinden koşacağız. Suçlu olan kim varsa herkes cezasını çekecek.” ifadelerini kullandı.

AİLELER GEBZE’DE YARGILAMA İSTİYOR

Vedat Taşdemir, davanın Gebze’de görülmesini istediklerini de dile getirdi. Ailelerin her gün aynı acıyı yaşadığını belirten Taşdemir, kamu görevlilerinin de adalet önüne çıkarılıp hesap vermesi gerektiğini söyledi.

“ARTIK ANALAR BABALAR AĞLAMASIN”

Aileler, Dilovası’ndaki yangının yalnızca kendi acıları olmadığını, benzer faciaların yaşanmaması için adaletin sağlanması gerektiğini vurguladı. Vedat Taşdemir, “7 can verdik, hâlen de can verilmeye devam ediliyor. Devletin bunun önüne geçmesi lazım. Artık analar babalar ağlamasın.” sözleriyle çağrıda bulundu.

HABER BİLGİSİ
Kaynak: Haber Merkezi
Yorumlar
0 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.
Radar sistemleri özelleştiriliyor mu? Resmi açıklama geldi
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Radar sistemleri özelleştiriliyor mu? Resmi açıklama geldi
WhatsApp
İhbar Hattı