İsrail ordusu, ateşkes kararları ve ABD-İran mutabakatında yer alan savaşın sona erdirilmesi hedeflerine rağmen Lübnan’ın güneyindeki saldırılarını sürdürdü. Nebatiye ve çevresindeki beldeler topçu ateşi, İHA saldırısı ve güdümlü füzelerle hedef alınırken, bölgede yeniden güvenlik endişesi arttı.
ATEŞKESE RAĞMEN LÜBNAN HEDEF ALINDI
Lübnan resmi ajansı NNA’ya göre İsrail ordusu, Nebatiye’ye bağlı Haddasa beldesini topçu ateşiyle hedef aldı ve bölgeyi makineli silahlarla taradı. Yatir beldesinde kamikaze İHA’nın infilak etmesi sonucu 1 kişi hafif yaralandı.
FÜZE, TOPÇU ATIŞI VE FOSFORLU MÜHİMMAT KULLANILDI
İsrail güçleri, Yukarı Nebatiye’deki Deyr Mahallesi’nde açık bir araziyi güdümlü füzeyle vurdu. Yatir çevresi topçu atışlarıyla hedef alınırken, Beraşit beldesi yakınlarında fosforlu mühimmat nedeniyle yangın çıktı.
BÖLGEDE CAN KAYBI ARTIYOR
İsrail ordusunun Nebatiye’ye bağlı Keferruman çevresinde bir aracı İHA’yla hedef alması sonucu 2 kişi hayatını kaybetti. Lübnan Sağlık Bakanlığı, 2 Mart’tan bu yana İsrail saldırılarında 4 bin 192 kişinin yaşamını yitirdiğini açıklamıştı.