2027 yılı emekli maaşı zammı için yeni hesaplamalar gündeme geldi. En düşük emekli aylığının 30 bin ile 35 bin lira arasına çıkarılması üzerinde durulurken, enflasyon zammına ek olarak seyyanen artış ve refah payı seçenekleri değerlendiriliyor.
EMEKLİ MAAŞINDA YENİ FORMÜLLER GÜNDEMDE
Sabah'ın haberine göre, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı, emeklilerin gelirlerini artırmaya yönelik düzenleme üzerinde çalışıyor.
Ocak ayında uygulanacak enflasyon zammının yanı sıra ek ödeme seçenekleri de değerlendiriliyor. Çalışmalarda düzenlemelerin bütçeye getireceği maliyet de dikkate alınıyor.
EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞI NE KADAR OLACAK?
Mevcut en düşük emekli aylığı 23 bin 552 lira seviyesinde bulunuyor. Ocak ayında yüzde 10 enflasyon artışı gerçekleşmesi halinde bu tutarın 25 bin 907 liraya yükselmesi hesaplanıyor.
Değerlendirilen seçeneklerden biri de aylıklara 5 bin liralık seyyanen artış yapılması. Bu senaryoda en düşük emekli maaşı yaklaşık 30 bin 907 liraya ulaşacak. Farklı ek ödeme seçenekleriyle taban aylığın 35 bin liraya kadar çıkabileceği belirtiliyor.
PRİM GÜN SAYISI ZAMMI ETKİLEYEBİLİR
Yeni düzenlemede emeklilerin prim gün sayısı ve ödedikleri prim tutarları da belirleyici olabilir. Üzerinde çalışılan kademeli artış seçeneğine göre uzun süre ve yüksek tutarda prim ödeyen emeklilere daha fazla ek ödeme yapılması değerlendiriliyor.
Böylece farklı prim geçmişine sahip emeklilerin aynı tutarda ek zam alması yerine, ödemelerin belirli ölçütlere göre hesaplanması gündeme geliyor.
REFAH PAYI İÇİN YÜZDE 10-15 SEÇENEĞİ
Enflasyon zammına ilave edilebilecek refah payı da değerlendirilen başlıklar arasında bulunuyor. Haberde, yüzde 10 ile yüzde 15 arasında bir refah payı seçeneği üzerinde durulduğu aktarılıyor. Ek zamların kök maaşlara uygulanması, aylığı belirlenen taban tutarın altında kalan emekliler için ise Hazine desteğinin sürdürülmesi seçenekler arasında yer alıyor.
KESİN ZAM ORANI HENÜZ BELLİ DEĞİL
2027 yılı ocak zammının hesaplanabilmesi için kasım ve aralık aylarına ilişkin enflasyon verilerinin açıklanması bekleniyor. SSK ve Bağ-Kur emeklileri için yaklaşık yüzde 10, memur emeklileri için ise yüzde 8 oranında artış öngörülüyor. En düşük aylığa yönelik ek düzenlemenin kapsamı ve uygulanacak tutarlar henüz kesinleşmedi.