Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

Riyad’da atılan imza Türkiye’de resmileşti

Türkiye ile Suudi Arabistan arasında yenilenebilir enerji santrali projelerine yönelik hükümetlerarası anlaşmanın onaylanması uygun bulundu.

ENERJİ 27.06.2026 01:09 Dicle Toğal 65 okuma Okuma Süresi: 1 dk
Riyad’da atılan imza Türkiye’de resmileşti
Paylaş:
N

Türkiye ile Suudi Arabistan arasında yenilenebilir enerji alanında yeni bir iş birliği sürecinin kapısı aralandı. Riyad’da imzalanan hükümetlerarası anlaşmanın onaylanmasını uygun bulan kanun, Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

YENİLENEBİLİR ENERJİDE YENİ DÖNEM

27 Haziran 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan Kanun No. 7585 ile iki ülke arasında yenilenebilir enerji santrali projelerine ilişkin anlaşmanın onay süreci resmen tamamlandı.

ANLAŞMA RİYAD’DA İMZALANMIŞTI

Kanuna göre, 3 Şubat 2026 tarihinde Riyad’da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suudi Arabistan Krallığı Hükümeti Arasında Yenilenebilir Enerji Santrali Projelerine İlişkin Hükümetlerarası Anlaşma"nın onaylanması uygun bulundu.

PROJELER İÇİN HUKUKİ ZEMİN OLUŞTU

Düzenleme, doğrudan bir santral yatırımının başladığı anlamına gelmiyor. Ancak Türkiye ile Suudi Arabistan arasında yenilenebilir enerji projeleri için resmi ve hukuki iş birliği zeminini güçlendiriyor.

HABER BİLGİSİ
Kaynak: Haber Merkezi
Yorumlar
0 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.
Yenilenmiş telefon alırken bu ibareye mutlaka bakın!
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yenilenmiş telefon alırken bu ibareye mutlaka bakın!
WhatsApp
İhbar Hattı