Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

Asgari ücrette beş farklı hesap: En yüksek tutar ne kadar?

2027’de uygulanacak asgari ücret için farklı artış oranları gündemde. Mevcut net 28.075,50 TL üzerinden yapılan hesaplamalarda aylık zam tutarı yaklaşık 7.861–8.532 TL arasında değişiyor.

GÜNDEM 06.10.2026 14:22 Gaye Günel Okuma Süresi: 1 dk
Asgari ücrette beş farklı hesap: En yüksek tutar ne kadar?
Paylaş:
N

Ekim ayıyla beraber asgari ücrete yapılacak olası zamlar gündeme geldi. 2027 asgari ücreti için hazırlanan beş senaryoda, net maaş 35.937–36.608 TL aralığında hesaplanıyor. Kesin tutar, Asgari Ücret Tespit Komisyonunun görüşmeleri sonucunda belirlenecek.

YÜZDE 28 ZAMDA NET ÜCRET 35.937 TL

Yüzde 28 artış senaryosunda net asgari ücret 35.936,64 TL’ye yükseliyor. Mevcut ücrete eklenecek tutar 7.861,14 TL oluyor.

Yüzde 28,4 zam uygulanması hâlinde ise net ücret 36.048,94 TL’ye, aylık artış 7.973,44 TL’ye ulaşıyor.

BEŞ ORANA GÖRE ASGARİ ÜCRET TABLOSU

Zam oranı Hesaplanan net ücret Aylık artış
Yüzde 28 35.936,64 TL 7.861,14 TL
Yüzde 28,4 36.048,94 TL 7.973,44 TL
Yüzde 29,61 36.388,66 TL 8.313,16 TL
Yüzde 29,66 36.402,69 TL 8.327,19 TL
Yüzde 30,39 36.607,64 TL 8.532,14 TL

EN YÜKSEK SENARYODA 8.532 TL ARTIŞ

Beş hesaplama içindeki en yüksek oran olan yüzde 30,39’da net ücret yaklaşık 36.608 TL oluyor. Bu durumda çalışanın aylık ücretine yaklaşık 8.532 TL ekleniyor.

Yüzde 29,61 ve yüzde 29,66 oranlarında ise hesaplanan net tutarlar yaklaşık 36.389 TL ve 36.403 TL seviyesinde kalıyor.

NİHAİ ÜCRETİ KOMİSYON BELİRLEYECEK

Nihai tutar, Asgari Ücret Tespit Komisyonunun çalışmaları sonucunda belirlenecek. Görüşmelerin ise aralık ayında yapılması bekleniyor. 

 

 

Yorumlar
0 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.
Ümit Uysal’dan CHP genel başkanlığı için mesaj: Kılıçdaroğlu aday olmazsa adayım
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ümit Uysal’dan CHP genel başkanlığı için mesaj: Kılıçdaroğlu aday olmazsa adayım
WhatsApp
İhbar Hattı